Democratitzant la publicitat

Google o la democràcia de la publicitat

Google domina el panorama de la publicitat a Internet a nivell mundial, bé sigui amb el seu popular programa Google Adwords, bé sigui amb empreses del grup com ara Doubleclick o la publicitat a Youtube.

De fet ens atrevim a dir que Google és l’agència de publicitat més important del món.

D’altra banda, estudis com el del IAB spain ens detallen el paper cada vegada més important de la publicitat a la xarxa:

Democràcia o Monopoli

Diem que Google ha democratitzat la publicitat ja que permet a qualsevol anunciant per petit que sigui i a qualsevol pressupost, per petit que sigui, publicitar-se a internet, segmentar i pagar només per cada visita que aconsegueix al seu lloc web. I tot directament, sense creatius, sense agència, sense planificador, sense copys. És la publicitat a l’abast de tothom.

Creieu que estem davant de la democratització de la publicitat o bé davant un monopoli publicitari a Internet?

54 thoughts on “Democratitzant la publicitat

  1. Retroenllaç: Google: la democratització de la publicitat o un monopoli a la xarxa? « Monday again

  2. Des del meu punt de vista, la qüestió plantejada, és a dir sobre si creiem que estem davant de la democratització de la publicitat o, d’altra banda, davant d’un monopoli publicitari a Internet, penso que no és ni una cosa ni l’altra, sinó que aquestes dues posicions es combinen i es complementen.
    Crec que per una banda estem davant de la democratització de la publicitat en el sentit que empreses com per exemple Google Adwords or Doubleclick donen la possibilitat a tothom, ja sigui gran o petit, i ja sigui per molt o per poc, a promocionar-se al gran mercat; la qual cosa és un aspecte positiu a valorar, ja que no tothom ho pot fer als mitjans tradicionals per la seva limitació econòmica.

    D’ altra banda, el fet que ofereixi un gran ventall a tothom, i pel fet que petits competidors hi tinguin accés, fa que tothom acudeixi a Google. És aquí on crec que estem davant d’un monopoli, ja que Google pren les seves pròpies decisions com si no hi hagués competència, de fet, en té poca, o dit d’una altra manera, en té molta però insignificant. Des del meu punt de vista, no ha estat Google qui s’ha convertit ell mateix en un monopoli, sinó poc a poc, els internautes, per molt que coneixem l’existència d’altres agències o motors de recerca, entre d’altres Yahoo, hem continuat utilitzant Google i deixant de banda aquests altres serveis que existeixen al mercat. Sabem que Google sempre ens dóna bons resultats, ens sorprèn amb les seves innovacions i la majoria de les vegades, trobem el que busquem, així que, perquè canviar cap a altres serveis si estem completament satisfets amb Google?

    A més a més, com que m’interessa el tema de la publicitat, m’he pres el meu temps buscant informació sobre el tema per Internet. Així que he trobat un article molt interessant i que penso que està molt relacionat precisament amb el post d’avui, la democratització de la publicitat.
    Es tracta d’un article publicat a El ciberpaís el 5 de març de l’any 2009. En aquest, s’hi recullen molt variades opinions sobre Google. És especialment interessant l’opinió que dóna a conèixer el periodista Sáenz Buruaga, el qual defineix Google com un frienemy, amic i enemic, aliat i competidor. Té les dues cares, el costat fantàstic de productes molt superiors a la resta, pensats només i en funció del consumidor, però té també una altra cara en que el seu sistema d’anàlisis indica els resultats a favor del seu sistema.

    És veritat que Google aconsegueix situacions de gairabé monopoli, donat que moltes vegades empreses i marques es veuen, per dir-ho d’alguna manera, obligades a anuciar-se per tal que no s’anunciin altres.

    És per aquest motiu que sostenc una democratització complementada d’alguna manera amb un monopoli, ja que en certa
    manera si que ha democratitzat Google la publicitat ja que la fa molt més accessible (per exemple per a petits comerciants) però al mateix temps ell també s’en serveix en benefici propi, acaparant la major part del sector publicitari.

    Al llarg del curs, s’ha demostrat que probablement un dels canvis més grans en quan a la comunicació ha estat la publicitat, respecte d’altres sectors com la música o el cinema. Des del meu punt de vista, penso que el canvi viscut per la publicitat ha estat positiu gràcies especialment a Internet, ja que tal i com especifiquen les dades de l’estudi de PricerWaterHouse, ja és el tercer mitjà de difusió per davant de les Ràdios i les Revistes així com també és sobre el qual ha augmentat més la inversió publicitària, augmentant en més d’un 50% en només tres anys. Com en molts d’altres aspectes, Google va saber intuir les enormes possibilitats de la publicitat a Internet i va crear enmig de la crisis del segle XXI l’Adwords. Només nou anys més tard, ja ingressava 21000 milions de dòlars, més que qualsevol multinacional de publicitat. De totes maneres, l’Adwords no només ha suposat un xoc en el camp publicitari sinó també dins de la mateixa empresa de Google donat que de cada 100 dòlars que entren a la caixa de Google, 97 són per la publicitat.

  3. Retroenllaç: Google, democràcia o monopoli? « the mouse revolution

  4. L’estudi reafirma que cada cop la publicitat en xarxa és la tendència a seguir. En tan sols tres anys ha duplicat la inversió i és l’únic mitjà que creix.

    Pel que fa a Google, realment no sé que fariem sense ell. Estic d’acord ambb la vostra afirmació: “Google és l’agència de publicitat més important del món”.

    Comento més detalladament l’activitat al meu blog: http://silviacabra.wordpress.com/2010/09/20/google-democracia-o-monopoli/

  5. Retroenllaç: Democratitzant la publicitat « Blog's

  6. Retroenllaç: Democratitzant la publicitat | Cristinaborda's Blog

  7. Retroenllaç: Democratització o monopoli? « Meritxell's Blog

  8. Retroenllaç: Google: hungry beast? « Andrea's Blog

  9. El que és evident és que Google, a més d’esdevenir l’agència de publicitat més gran a nivell internacional també ha passat a consolidar-se com una de les marques amb més importància, principalment a la xarxa.

    D’una banda, és cert que Google ha permès l’accés a marques amb poc pressupost que, fins ara, no havien pogut entrar en el mercat d’Internet. D’altra banda però, cal tenir en compte que ha configurat un sistema de generació de publicitat a la mida de l’usuari.

    No és casualitat que si en els últims e-mails del teu correu gmail has parlat de marques de roba, en la publicitat que apareix a la franja superior hi trobem noms d’aquestes marques. No és casualitat que al entrar a la pantalla inicial de youtube apareixin una selecció de videos relacionats amb els que havies vist anteriorment.

    Google ha sapigut construir un complex teixit fet a base dels nostres interessos, de les nostres cerques a la seva pàgina del buscador, els nostres escrits a gmail, la música que escoltem a youtube i un llarg etcètera, per, a partir d’aquí treure’n com a resultat la publicitat que trobem on-line. És per tant, des del meu punt de vista un sistema de monopolització dominat per Google, i que poques marques difícilment podran superar.

  10. Retroenllaç: Googolopoly « esperar ha significado siempre nunca

  11. Com veureu tampoc crec que es tracti ben bé d’un monopoli, malgrat la gran força que té Google, en el blog us he deixat la notícia referent a la gran polèmica que comportà la compra de Doubleclik. Em decanto a pensar que l’esperança i les possibilitats que ofereix Google Adwards són tan beneficioses per les petites i mitjanes empreses que fa que estiguem davant d’una democratització de la publicitat interactiva.

    He deixat el meu comentari sencer al meu blog! Aqui el teniu:

    http://crissaumell.blogspot.com/2010_09_01_archive.html

    Al blog també veureu que he penjat una notícia que complementava el tema d’avui, respecte l’augment d’inversions que cada vegada més fan les empreses en publicitat online.

  12. Retroenllaç: Google, el gegant d’Internet « Silvia's Blog

  13. Retroenllaç: El gegant de la web « Monday again

  14. Després d’haver fet un repàs sobre Google i haver pensat en la pregunta proposada, crec que, d’una banda, podem pensar que Google està apropant la publicitat d’una manera molt simple i fàcil als anunciants, a més d’abaratir-la. D’aquesta manera, són molts els que s’interessen per estar al cercador. Tot i això, d’altra banda, és cert que Google s’està creant un conjunt de serveis que fan que sigui una de les pàgines webs principals a l’hora d’anunciar-se.

    Google és el gegant d’Internet i per això he titulat la publicació d’avui així.

    http://condesilvia.wordpress.com/2010/09/21/google-el-gegant-dinternet/

  15. Tampoc sabria per a quina banda decantar-me però considero que si Google ha arribat a on està i pot fer tot el que ha aconseguit és per alguna raó: ha treballat molt per als seus usuaris i per això aquests el prefereixen abans que altres sistemes de recerca o de publicitat online. Ha sabut com posicionar-se líder i mantenir-s’hi.

  16. Retroenllaç: MONOPOLI DE GOOGLE? « Susanna Navarro's Blog

  17. Yo también opino como la gran mayoría de vosotros.

    Ni todo es negro ni todo es blanco. Creo que la descripción actual de Google es una mezcla entre democratización de la publicidad y “monopolio” de esta. Pese a ello, no considero que el término “monopolio” se ajuste a lo que hace Google con Internet.

    Si hay algo claro en todo esto es que Google nos ha facilitado la vida en Internet de una manera insospechada por otras empresas del sector. Es más, me atrevería a decir, que para nuestra generación hablar de Internet es hablar de Google y de todos sus productos y marcas, desde Gmail, Youtube o Google Maps.

    Para conocer el resto de mi opinión…

    http://elmundodealitasfritas.blogspot.com/2010/09/googledependencia.html

  18. Retroenllaç: Democratitzant la publicitat « Jorgegallardo01's Blog

  19. És cert que els principals competidors de Google (Yahoo, facebook,…) queden molt lluny d’aquesta marca. Tot i això, no crec que es pugui parlar de monopoli pròpiament dit. Si bé és cert que Google posseis una gran quota de mercat i que ofereix un determinat servei que s’intenta diferenciar de la resta, això no vol dir que estiguem monopolitzant el sector. No és el sector el que propicia aquesta condició. Estem davant del que s’anomena “economia de confiança”.

    Sobre el tema de la democratització que s’està prodiunt de la publicitat, crec que el sistema basat en el pagament per cada clic que es fa en l’enllaç publicitari permet que empreses més petites o PYMES puguin accedir al seu públic objectiu d’una manera molt més fàcil que abans. Tot i això, no és or tot el que lluu, ja que és precisament en funció de quant es pagui per entrada, que l’enllaç apareixerà en millor posició o no.

    Sembla ser que la companyia Google no para de crèixer i no veiem els límits.

    Aquí us deixo el link al meu blog on explico amb més detall les idees esmentades:

    http://jorgegallardo01.wordpress.com/2010/09/22/democratitzant-la-publicitat/

  20. Retroenllaç: democratització o monopoli de la publicitat a internet? « comunicant

  21. Retroenllaç: CPM vs CPC i el cas de “Garnier” a Google Adwords « Meritxell's Blog

  22. Retroenllaç: Democratizando la publicidad « Raqueljimenez's Blog

  23. Tal y como se ha comentado anteriormente, creo que hay un punto medio, es decir ni hay democratización de la publicidad, ni es todo un monopolio de publicidad en Internet.

    Quizá sean estos dos factores, los que hagan que podamos hacernos preguntas como la presentada en este blog. Ya que creo los dos se complementan, siendo muy probable, que sin la democratización de la publicidad quizá, tampoco se cuestionaria un monopolio de publicidad en Internet.

  24. Retroenllaç: Segueix innovant « Monday again

  25. No conocía los datos de ese estudio y estoy realmente sorprendida y contenta de los resultados. Muchas empresas tendrán que replantearse el presupuesto de publicidad porque en estos momentos, el on-line sólo puede subir.

    En cuanto a Google, como ya he explicado en mi blog, me considero una fan más de su sistema. SIn embargo hay algunas voces que hablan de una conspiración al más puro estilo peliculero hollywoodiense. ¿Queréis saber lo que dicen? Echad una ojeada al video de mi último artículo: http://bit.ly/cxzTGw

  26. Retroenllaç: Democracia en la publicitat | Meritxell21's Blog

  27. Penso que més que democratitzant, s’està monopolitzant, i el més important és… qui es queda amb tota la informació???

    Qui podria crear bases de dates de gairebé totes les persones del planeta, indicant ideologia, gustos, preferències, fotos, vida privada, estudis, llibertat d’opinió…

    Em sembla que tendim cap a una societat on cada cop serem més números per algú, i aquests números podran ser venguts a països o a tercers, tenint d’aquesta manera l’arma de destrucció massiva més gran que podrà existir mai: el control de la societat i de la seva mentalitat.

    Deixo el meu comentari al bloc:

    http://blocberta.wordpress.com/

  28. Retroenllaç: Adoració a Google « Anna's Blog

  29. Crec que totes dues afirmacions poden ser correctes, que una no nega l’altra.

    Internet és un mitjà barat i innovador, a diferencia de la TV on es fa el de sempre y on apareixen sempre les mateixes marques i productes, a Internet hi pot entrar tothom. Al fòrum de l’assignatura s’està debatent sobre la xarxa social Facebook com a plataforma publicitària. Aquesta pot semblar més o menys encertada per crear imatge de marca, però el que és indiscutible és que a Facebook es pot publicitar tothom. No fa falta parlar de grans marques, ni de mitjanes empreses, fins i tot els petits bars de barri ja tenen pàgina dins de la famosa xarxa social. Podem parlar de democratització de la publicitat, ja que és cert que ara qualsevol anunciant pot publicitar-se a Internet, però l’eficàcia de la publicitat segueix depenent dels recursos als que pugui accedir l’anunciant, no és el mateix tenir una pàgina al Facebook o un anunci d’Adwords, que una sèrie de curts al Youtube com els de BMW.

    Si bé és cert que Google pot tenir una gran part del pastís publicitari a Internet, amb l’exemple de Facebook podem veure com aquest monopoli no existeix. A demés, hem de parlar de Google com l’agencia de publicitat més gran del món o com un simple proveïdor d’espai a la Web? L’eina de Google Adwords pot estar bé per petites empreses, per negocis que comencen. Però a una gran marca (les que realment inverteixen en publicitat) no li és suficient amb que visitin la seva web, i és aquí on les agencies de publicitat tenen la seva oportunitat de negoci.

  30. Retroenllaç: Marcos Sueiro's Blog

  31. Retroenllaç: Democracia o Monopolio? « Marcos Sueiro's Blog

  32. Retroenllaç: Google en la publicidad « MarinaSol's Blog

Deixa un comentari